Vincent S Hasselgård

↦ Design & Web stuff ↤

Honningcentralen packaging

Publisert: 30. oktober 2013
Emner:

— Prosjekt i samarbeid med Charlotte A. Midtun og Nils E. Hausken

Vi fikk i oppgave å lage emballasjedesign for en ny serie med honning fra Honningcentralen. Prosjektet er fiktivt.

Nøkkelord for målgruppe: Høyere utdanning/godt betalt jobb, middagsselskap/middagsdate, hverdagskos, kulturinteressert, handler mer økologisk, opptatt av kvalitet.

Verdier: Anvendelighet, hverdagsluksus, trygghet, tradisjon

Vi valgte å legge oss tett opp til den originale emballasjen til Honningcentralens «Ekte Honning». Dette for å gi trygghet og spille på gjenkjenneligheten til Honningcentralen. Boksen til den nye serien som vi har døpt «Naturens Gull» er blitt litt smalere, og istedenfor blankt metall er boksen i «gull», dette for å løfte den opp fra et allminnelig hverdagsprodukt til å være et produkt for hverdagsgourmetene. Ellers har vi finpusset og rasjonalisert logoen (bien) litt i forhold til originalemballasjen da vi følte at den var litt for detaljert og barnevennlig. Likevel har vi beholdt det vennlige uttrykket slik at den fortsatt passer inn på den originale honningen og har en sterk gjenkjennelighet.

bringebar-3-up lyng-3-up skogshonning-3-up 4-up-old-new-B oppsummering-tillegg-web